Aptauja: katrs otrais lielpilsētas iedzīvotājs uzticas savam dzīvokļa administratoram

2017.07.25

Aptauja: katrs otrais lielpilsētas iedzīvotājs uzticas savam dzīvokļa administratoram

Katrs otrais Viļņas un Kauņas iedzīvotājs pilnībā uzticas uzņēmumiem, kuri sniedz dzīvokļa administrēšanas pakalpojumus, apliecina saskaņā ar mājokļu administrēšanas uzņēmumu vadošās uzņēmumu grupas „Civinity“ pasūtījumu veiktā aptauja. Aptauja tāpat atklāja, ka lielākā daļa lielpilsētu iedzīvotāji zina, pie kā vērsties, ja daudzdzīvokļu mājā ir noticis nelaimes atgadījums.

Saskaņā ar „Civinity“ uzņēmumu grupas pasūtījumu veiktā Lietuvas un Latvijas iedzīvotāju aptauja atklāja, ka Lietuvā dzīvokļa administratoram uzticas 52% Kauņas, 51% Viļņas un 40% Klaipēdas iedzīvotāji. Kaimiņzemē Latvijā uzticēšanās dzīvokļa administratoram ir nedaudz mazāka, taču tā saglabājas diezgan augstā līmenī: savam dzīvokļa administratoram uzticas katrs trešais Rīgas iedzīvotājs (33%), Jūrmalā uzticēšanās sasniedz pat 46%.

Iedzīvotāju aptauja tāpat atklāja, ka iedzīvotāji zina, ko vajadzētu darīt un kur vērsties, ja daudzdzīvokļu mājā notiktu nelaimes atgadījums. Ja daudzdzīvokļu mājā notiktu nelaimes atgadījums vai avārija, pat 61% Viļņas iedzīvotāju vērstos pie sava dzīvokļa administratora, Kauņā to darītu – 47% iedzīvotāju, savukārt Klaipēdā – 41% iedzīvotāju. Kaimiņzemes Latvijas pilsētās Rīgā un Jūrmalā iedzīvotāju uzticēšanās dzīvokļu administrēšanas uzņēmumiem tāpat ir salīdzinoši augsta – ja daudzdzīvokļu mājā notiktu nelaimes atgadījums vai avārija, pie dzīvokļa administratora vērstos 47% Rīgas un 46% Jūrmalas iedzīvotāji.

„Uzticēšanās savam dzīvokļa administratoram pēdējo gadu laikā ir ievērojami palielinājusies. Ja agrāk cilvēki neatšķīra elektrības, gāzes vai citus pakalpojumu sniedzējus no dzīvokļa administratora, tad šodien šī situācija ir ļoti izmainījusies. Cilvēki jau zina, kur nepieciešams vērsties par vienu vai citu ar dzīvokļa uzraudzību saistītu jautājumu, ko šajā gadījumā var palīdzēt dzīvokļa administrators, savukārt kas jau ir cita pakalpojumu sniedzēja kompetence“, – saka „Civinity“ uzņēmumu grupas Lietuvas reģiona vadītājs N. Šarauskas.

N. Šarauskas saka, ka dzīvokļa administrators iedzīvotāju uzticēšanos var gūt vienkārši atklāti un operatīvi komunicējot un informējot iedzīvotājus par norisošajiem procesiem, paredzētajiem darbiem, atbildot uz uzdotajiem jautājumiem. „Strādājam diezgan sarežģītā sektorā, kur ikdienas uzņēmējdarbība ir saistīta ar pastāvīgu bojājumu novēršanu un problēmu risināšanu, tādēļ tas ļoti priecē, ka cilvēki sāk arvien vairāk uzticēties uzņēmumiem, kuri administrē dzīvokļa uzraudzības. Uzticēšanos nav iespējams gūt vienas dienas vai mēneša laikā, to iespējams uzaudzēt un tas ir ilgstošu attiecību ar iedzīvotājiem veidošanas, atbilstošas komunikācijas un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanas rezultāts, tādēļ pozitīvas izmaiņas šajā nozarē mums ir ļoti svarīgas“, – saka N. Šarauskas.

Vadoties pēc aptaujas datiem, kad mājoklī noris negadījums, vidēji 30% no aptaujātajiem tāpat vērstos pie par konkrētu jautājumu atbildīga pakalpojumu sniedzēja, konsultētos ar mājas vecāko vai aktīvu kaimiņu (6%), savukārt 14% no aptaujātajiem pavisam nezina, kam vajadzētu paziņot, ja dzīvokli noris nelaimes atgadījums.

N. Šarauskas saka, ka gan Lietuvā, gan Latvijā novērojams pastāvīgi mainīgs lietotājs, kas vairāk iedziļinās, kādus pakalpojumus var sniegt dzīvokļa administrators. Lai arī abu valstu iedzīvotājiem ir svarīgi, kādus pakalpojumus tie saņem un cik par tiek ir jāmaksā, kaimiņzemē Latvijā iedzīvotāji ir prasīgāki, bieži interesējas par papildus pakalpojumiem – pasūta konsjerža, apsargāšanas pakalpojumus. Šī tendence pamazāk ir sajūtama arī Lietuvā.

Viļņas, Kauņas, Klaipēdas, Rīgas un Jūrmalas iedzīvotāju aptauju veica SPINTER. Aptaujāti 773 respondenti.

„Civinity“ uzņēmumu grupai pieder tādi dzīvokļa administrēšanas uzņēmumi Lietuvā kā „Senamiesčio ūkis“, „Ozo miestas“, „Būsto valda“, „Debreceno valda“, „Vitės valdos“, „Klaipėdos bendrabutis“, „Palangos butų ūkis“, „Kretingos būstas“, tādi dzīvokļu un komerctelpu uzņēmumi, kas sniedz administrēšanas pakalpojumus Latvijā, kā AS „Hausmaster“, SIA „CS Komercserviss“, SIA „Home Master“, SIA „Labo namu agentūra“, SIA „Jūrmalas Naimsaimnieks“ un citi.