Sākoties aktīvajai atvaļinājumu sezonai, aicinām dzīvokļu īpašniekus un īrniekus savlaicīgi sagatavoties ilgstošai prombūtnei. Šāda tālredzīga rīcība palīdzēs ikvienam izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem, atgriežoties mājās, kā arī ļaus mājas pārvaldniekam nepieciešamības gadījumā ātri reaģēt, ja notiek kāda ārkārtas situācija mājā.
Klientu ērtībai esam apkopojušii praktiskus padomus un ieteikumus, kas palīdzēs nodrošināt dzīvokļa īpašuma drošību, lai ikkatrs, kas dodas ilgstošā prombūtnē – ārpus pilsētas vai pat ārpus valsts, varētu atpūsties ar mierīgu prātu par savu mājokli!
1. Aizveriet ūdens ventiļus savā dzīvoklī
Viens no būtiskākajiem soļiem ir noslēgt dzīvokļa stāvvadu ievadus – aizverot gan aukstā, gan karstā ūdens ventiļus. Tie var būt gan tikai vannasistabā vai virtuvē, vai arī abās telpās, skatoties, cik stāvvadu ir dzīvoklī. Tas pasargās jūsu īpašumu un kaimiņus no iespējamām ūdens noplūdēm, kas var rasties, piemēram, bojāta veļasmašīnas lokanā pievada, ūdenskrāna vai trauku mazgājamās mašīnas dēļ. Aizverot ventiļus tiek nodrošināta ūdens padeves atslēgšana dzīvoklī, līdz ar to noplūdes riski tiek ievērojami mazināti.
Kāpēc tas ir svarīgi?
Statistika liecina, ka liela daļa ūdens noplūdes gadījumu dzīvokļos notiek tieši iedzīvotāju prombūtnes laikā. Pat neliela noplūde ilgākā laika periodā var radīt ievērojamus bojājumus gan jums, gan kaimiņiem zemāk. Turklāt, ja dzīvoklis nav apdrošināts, zaudējumu segšana var būt dzīvokļa īpašnieka atbildība.
2. Pierakstiet un iesniedziet ūdens skaitītāju rādījumus
Pirms došanās prom ieteicams pierakstīt aktuālos ūdens skaitītāju rādījumus. Ja jūsu prombūtnes laiks sakrīt ar obligātais rādījumu iesniegšanas periodu, rādījumus iespējams iepriekš sagatavot un iesniegt elektroniski, piemēram, pašapkalpošanās portālā (https://civinity.e-saimnieks.lv/). Proti, ja prombūtnes laikā dzīvoklī neviens ūdeni nelietos, tad rādījumi nemainīsies līdz pat atgriešanās dienai – tādēļ iespējams pierakstīt ūdens skaitītāju rādījumus pirms došanās prom, bet iesniegt tos noteiktajā ikmēneša rādījumu iesniegšanas termiņā.
3. Pārliecinieties, vai esat aktualizējis savu kontaktinformāciju
Pirms došanās ceļojumā vai ilgstošā prombūtnē, pārbaudiet, vai mājas pārvaldniekam ir jūsu aktuālais tālruņa numurs un e-pasta adrese. Tādējādi pārvaldnieks var operatīvi informēt dzīvokļa īpašnieku par steidzamiem jautājumiem – piemēram, avārijas situāciju, dzīvokļu īpašnieku aptauju vai vienoties par piekļuvi īpašumā esošajām koplietošanas komunikācijām ārkārtas situācijās.
Kā to izdarīt?
Pārbaudiet savu lietotāja profilu pašapkalpošanās portālā vai sazinieties ar klientu atbalsta servisu (t. 8000 1599, e-pasts: [email protected]), lai pārliecinātos, ka visi dati ir pareizi. Ieteicams norādīt arī otro kontaktpersonu (piemēram, ģimenes locekli), kas ir pilnvarota ārkārtas situācijās pieņemt lēmumus par īpašumu, piemēram, nodrošināt piekļuvi remontdarbu veikšanai u.tml.
4. Norādiet kontaktpersonu ārkārtas situācijām
Ja jūsu prombūtnes laikā kādam citam cilvēkam ir Jūsu nodrošinārta piekļuve dzīvoklim, ieteicams pārvaldniekam iesniegt šīs personas kontaktinformāciju un tās pilnvarojumu. Tas palīdz operatīvi risināt problēmas, ja tādas rodas.
Svarīgi:
Šāda kontaktpersona var būt uzticams radinieks, draugs vai kaimiņš. Ir būtiski noformēt rakstisku pilnvarojumu, kas ļauj pārvaldniekam vai operatīvajam dienestam sazināties un sadarboties ar šo personu.
5. Rūpīgi pārbaudiet logus un balkona durvis
Pirms atstājat dzīvokli, pārbaudiet, vai visi logi, logu atverāmās un vēdināšanas daļas, kā arī balkona durvis ir cieši aizvērtas un nofiksētas. Vēja brāzmas vai pēkšņas laikapstākļu maiņas (lietavas, stiprs vējš) var radīt bojājumus gan dzīvoklim, gan mājas fasādei. Tāpat atvērti logi var radīt drošības risku, īpaši pirmajos stāvos!
6. Atvienojiet elektroierīces un pārslēdziet dzīvokļa elektrības padevi taupības režīmā
Lai novērstu ugunsgrēka risku un nelietderīgu elektroenerģijas patēriņu, ieteicams:
Kāpēc tas ir svarīgi?
Neizmantotas ierīces patērē elektroenerģiju pat gaidīšanas režīmā (stand-by). Turklāt, elektrības pārspriegums negaisa laikā var sabojāt ierīces vai izraisīt īssavienojumu.
7. Atbrīvojiet balkonu no brīvi stāvošām un bīstamām lietām
Ņemot vērā pēdējo vasaru spēcīgās vētras un vēju, no balkona ieteicams novākt visas mantas, kas stiprā vējā var tikt bojātas vai aizlidot – piemēram, puķupodus, veļas žāvējamos statīvus, plastmasas mēbeles, dekorus u.tml. Ievietojiet
tās dzīvoklī uz prombūtnes laiku. Tāpat norādāms, ka šādi priekšmeti var kļūt par bīstamiem lidojošiem objektiem vētras laikā.
8. Pārbaudiet ugunsdrošības aprīkojumu
Drošības nolūkos pārbaudiet:
Šis solis ir īpaši svarīgs, ja kādas ierīces (piemēram, ledusskapis, apsardzes sistēma) paliek aktīvā režīmā jūsu prombūtnes laikā.
9. Sagatavojieties laicīgi, ja gaidāma dzīvokļu īpašnieku kopsapulce vai aptauja
Ja prombūtnes laikā notiek mājas iedzīvotāju kopsapulce vai aptauja par būtiskiem jautājumiem (piemēram, remontiem, projektu īstenošanu u.c.), ir svarīgi:
Tas ļaus nodrošināt to, ka jūsu viedoklis tiek ņemts vērā, un lēmumi tiek pieņemti ar plašāku līdzdalību mājā kopumā.
10. Sekojiet līdzi aktualitātēm pašapkalpošanās portālā arī ceļojuma laikā
Pat atrodoties prom, ieteicams regulāri ieskatīties savā pašapkalpošanās portāla lietotāja kontā – tur tiek publicēti:
Lai arī visbiežāk prombūtnē iedzīvotāji dodas, lai brauktu ceļojumā vai dotos uz laukiem, tās tomēr ir vairākas dienas vai pat vairākas nedēļas – tādēļ ir svarīgi jau savlaicīgi parūpēties par sava mājokļa drošību, kamēr neviens nav mājās. Lai vairāk patīkāmu atpūtas dienu – rūpēsimies par īpašuma drošību kopā!
Gadījumā, ja rodas kādi jautājumi vai neskaidrības, atgādinām, ka vienmēr iespējams vērsties pie “Civinity Mājas” klientu atbalsta servisa – gan telefoniski, zvanot 8000 1599, gan elektroniski, rakstot e-pastu uz [email protected], kā arī saņemot konsultāciju klātienē uzņēmuma birojos gan Rīgā, gan Jūrmalā!