Ja esat dzīvokļa īpašnieks vai pilnvarotā persona, ir svarīgi zināt, kā veikt izmaiņas attiecībā uz deklarēto personu skaitu savā īpašumā. Kāpēc tas ir svarīgi? Tas var ietekmēt komunālo pakalpojumu rēķinus! Sniedzam atbildes uz aktuālākajiem jautājumiem par deklarētajām personām īpašumā:
Lai veiktu izmaiņas deklarēto personu skaitā īpašumā, īpašniekam vai viņa pilnvarotai personai jāiesniedz mājas pārvaldniekam Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) izziņu par īpašumā deklarēto personu skaitu. Šī izziņa mājas pārvaldniekam ir nepieciešama, lai reģistrētu izmaiņas savā uzskaites sistēmā – jo, pirmkārt, pārvaldnieks nevar pats patstāvīgi pārbaudīt un mainīt šo informāciju (pārvaldniekiem nav šādu piekļuves tiesību institūciju datubāzēs esošajiem datiem), taču ir pieejami pašam dzīvokļa īpašniekam vai pilnvarotajam pārstāvim, tādēļ ir īpaši svarīgi, lai dzīvokļa īpašnieks iespējami savlaicīgi iesniegtu izziņu pārvaldniekam par deklarēto personu skaitu un tā izmaiņām dzīvokļa īpašumā. Otrkārt, izmaiņas ikmēneša rēķinos mājas pārvaldnieks var veikt tikai par mēnesi, kura ietvaros izziņa iesniegta. Gadījumā ja izziņa iesniegta novēloti, tad pārrēķinu pārvaldnieks var veikt tikai par aktuālo mēnesi, un diemžēl par iepriekšējiem mēnešiem pārrēķinu veikt nav iespējams.
Izziņu iespējams pieprasīt un saņemt PMLP vairākos veidos:
Izziņa ir bezmaksas un to var pieprasīt īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona.
Gadījumā, ja dzīvoklī bija deklarēta persona, kas ir mirusi, un šī persona nebija vienīgā deklarētā persona dzīvoklī, īpašniekam jāiesniedz pārvaldniekam izziņa no PMLP, kas apliecina izmaiņas deklarēto personu skaitā dzīvoklī.
Šī izziņa ļaus veikt izmaiņas aktuālajā rēķinā un nodrošināt korektu komunālo pakalpojumu aprēķinu turpmākajos periodos atbilstoši deklarēto personu skaitam. Jāuzsver, ka deklarēto personu skaita datus pārvaldnieks savā datubāzē var mainīt tikai pamatojoties uz atbilstošu PMLP izziņu, līdz ar to miršanas apliecība nav uzskatāms par dokumentu, uz kā pamata var reģistrēt datubāzē deklarēto personu skaitu īpašumā.
Deklarēto personu skaits tieši ietekmē komunālo pakalpojumu rēķinus, jo pakalpojumi, piemēram, atkritumu apsaimniekošanas maksa, tiek aprēķināti atbilstoši deklarēto personu skaitam.
Pārvaldnieks var veikt pārrēķinu tikai tad, ja ir savlaicīgi iesniegta PMLP izziņa, kas apliecina izmaiņas deklarēto personu skaitā. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, izmaiņas rēķinos var tikt veiktas tikai par periodu, kas norādīts Pārvaldīšanas līgumā, un visbiežāk tas ir tobrīd aktuālais kalendāra mēnesis, nevis iepriekšējie mēneši. Bez šīs izziņas pārvaldniekam nav tiesiska pamata mainīt aprēķinus, kas tiek veikti, pamatojoties uz līdz šim iesniegto un pieejamo informāciju. Tas nozīmē to, ka informācija iesniedzama PMLP izziņas formā, taču telefoniski sniegta informācija, kā arī informatīvs teksta e-pasts nevar būt uzskatāms par informācijas sniegšanu, jo pārvaldniekam nepieciešams dokuments (izziņa), kas apliecina deklarēto personu skaitu īpašumā.
Ja Jums ir jautājumi vai neskaidrības, varat apmeklēt SIA “Civinity Mājas Jūrmala” birojā, kas atrodas Skolas ielā 48, Jūrmalā. Iedzīvotāji tiek pieņemti:
Izziņu izsniedz PMLP, izziņas pieprasīšanas un izsniegšanas kārtība pieejama PMLP interneta vietnē: https://www.pmlp.gov.lv/lv/izzina-par-nekustamaja-ipasuma-deklaretajam-personam
Izziņu mājas pārvaldniekam var iesniegt arī elektroniski – nosūtot izziņas attēlu e-pastā, nosūtot to uz [email protected]. Dzīvokļu īpašniekiem izziņa ir pieejama, izmantojot www.latvija.lv sniegtos pakalpojumus.
Lai nodrošinātu pareizu deklarēto personu skaitu dzīvokļa īpašumā un atbilstošu ikmēneša pakalpojumu maksas aprēķinu, ir svarīgi iesniegt mājas pārvaldniekam PMLP izziņu datu aktualizēšanai par dzīvokļa īpašumu.